Dlaczego warto korzystać z serwisu maszyn budowlanych?

17 grudnia 2021
3-1280x606.jpg

Niezwykle często zdarza nam się odpowiadać na to pytanie. „Po co macie przyjeżdżać, przecież wiem, co się zepsuło.”, „Dlaczego mam płacić za Wasz serwis, skoro Jacek wie, że to wina rozdzielacza” itd. To prawda, że nie zawsze mobilny serwis jest potrzebny i wiele rzeczy można zrobić samemu, jednak życie i liczne doświadczenia nauczyły nas, że specjalista na miejscu jest nie tylko oszczędnością finansową dla Ciebie, ale przede wszystkim gwarantuje możliwie najkrótszy czas przywrócenia maszyny do pełnej sprawności.

Warto zaznaczyć, że specjalista na miejscu nie tylko znajdzie problem, zdemontuje uszkodzony podzespół i przywiezie go na warsztat. W takim wypadku faktycznie działanie serwisu byłoby niezwykle małe. Jednak w rzeczywistości rola doświadczonego serwisanta jest znacznie większa.

 

Specjalista na miejscu ma możliwość sprawdzenia całej maszyny, zorientowania się, jakie są jej bolączki i co wymaga naprawy. Warto zastanowić się, czy Twoja diagnoza, wskazująca przykładowo na rozdzielacz hydrauliczny, jest pełna. Nierzadko zdarza się, że awaria maszyny jest hybrydowa. W takim wypadku po naprawie rozdzielacza problem może w ogóle nie ustąpić, bo jego uszkodzenie może być tylko następstwem pierwotnej usterki, a nie jej centrum. W takim przypadku w niedługim czasie zregenerowane rozdzielacz, pompa czy silnik mogą wymagać powtórnej naprawy.

 

Kolejną rzeczą jest sam układ i jego czystość. Czy wiesz, co dzieje się w układzie hydraulicznym po poważnej awarii pompy? Trafiają do niego liczne odłamki stalowe. W czasie eksploatacji maszyny z zanieczyszczonym układem lawinowo powstają nowe usterki – od pociętych węży hydraulicznych po uszkodzenie całego układu. Nawet wymiana oleju w tym wypadku nic nie da, ponieważ opiłki pozostaną wewnątrz układu, a także elementów hydrauliki. W takim momencie pozostaje jedynie filtracja oleju i układu, która daje gwarancję czystości.

Równie często nasi klienci kalkulują cenę – roboczogodziny pracownika i naszego specjalisty. Niewątpliwie zewnętrzny serwis godzinowo liczy sobie więcej. Jednak jaki będzie efekt? Zastanówmy się nad tym. Jeden pracownik, najczęściej operator, nie ma praktycznej wiedzy diagnostycznej i trudno mu znaleźć awarię. Przyjmijmy jednak, że metodą prób i błędów to mu się uda. Efektem będzie strata wielokrotnie dłuższego czasu. Można pomyśleć, że nawet jeśli zejdzie mu dwa razy dłużej, to i tak się opłaca. Czy na pewno? Warto policzyć stratę nie tylko kosztów pracownika, ale zysku, jaki wypracowałby on w tym czasie. Wziąć pod uwagę jego frustrację nad pracą, o której nie wie zbyt wiele. Przeanalizować inne aspekty mobilnego serwisu i tego, jakie możliwości daje Ci specjalista od napraw. Można podkreślić tutaj przetestowanie całej maszyny, drobne prace uszczelnieniowe, które można zrobić na miejscu niskim kosztem, a które pozwolą uniknąć poważniejszych awarii.

Oceń naszą pracę

BANAT
Mariusz Banat
Hydraulika Siłowa

32-733 Trzciana

Trzciana 163

NIP: 868 176 90 12

pon. – pt.: 7:00 – 17:00


Biuro Obsługi Klienta
Tel. + 48 600 203 400


biuro@banat.pl

Oceń naszą pracę