BANAT Sp. z o.o. Łąkta Górna 534

Łąkta Górna 534

32-731 Żegocina

tel: +48 600 203 400

biuro@banat.pl

pon-pt 7-15

Kompleksowe rozwiązania serwisowe dla branży kolejowej

Punktor

Profesjonalna stacja diagnostyczna

Oddając maszynę w nasze ręce, masz pewność, że po naprawie będzie w lepszym stanie technicznym niż wcześniej.

Punktor

Pełna dokumentacja serwisowa

Nie musisz wierzyć nam na słowo — po naprawie otrzymasz pełną dokumentację potwierdzającą nasze działania.

Punktor

Kompleksowa odbudowa maszyn

Nadrzędnym celem firmy jest zapewnienie Klientom wysokiej jakości świadczonych usług oraz możliwie najszybszej realizacji zleceń.

Punktor

Korzystne warunki umowy serwisowej

Jeśli zdecydujesz się na regularny serwis, przygotujemy dla Ciebie specjalną ofertę. Gwarantujemy, że będziesz zadowolony.

Punktor

Sprawna komunikacja

Działamy szybko — zarówno jeśli chodzi o lokalizowanie usterek, jak i kontakt z klientem. U nas nie ma czegoś takiego jak brak odpowiedzi.

Punktor

Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny

Masz gwarancję na każdą usługę, którą wykonaliśmy. Jeśli coś jest nie tak, bierzemy to na klatę i naprawiamy.

Punktor

Wygodne formy rozliczeń

Mamy różne formy płatności — wybierz tą, która jest dla Ciebie najwygodniejsza. Rozliczasz się po zleceniu, możesz też skorzystać z płatności odroczonej.

Kompleksowa odbudowa maszyn kolejowych

Przywracamy sprzęt kolejowy do pierwotnego stanu

Zobacz ofertę

Mobilny serwis maszyn kolejowych – doświadczony mechanik na miejscu każdej awarii

Jedną z ulubionych usług naszych klientów jest oferta mobilnego serwisu maszyn kolejowych. Jest to rewelacyjne rozwiązanie, które jest wygodne dla każdej ze stron i zapewnia najlepszy efekt. Mobilny serwis ma możliwość podjechać niemal w każde miejsce na terenie całego kraju. Bez większego problemu udamy się na miejsce awarii i podejmiemy próby naprawy bez konieczności ściągania maszyny na bazę, co często jest bardzo trudne i kosztowne. Nasi specjaliści mają możliwość diagnozowania maszyny na miejscu usterki. Dzięki temu będziemy mogli dokładnie odnaleźć miejsce usterki. Jest to bardzo istotne, ponieważ często zdarza się, że awaria nie dotyczy konkretnego elementu, ale całego układu lub jest efektem problemu hydrauliki i elektryki. Kiedy klient przeprowadza niepełną diagnostykę i odnajduje tylko jeden uszkodzony podzespół, to w efekcie nie rozwiązuje to żadnego problemu, ponieważ nadal poza przykładową pompą hydrauliczną awarii ulec mógł również silnik hydrauliczny.

Niebieskie strzałki
Zdjęcie w cta-banner

Potrzebujesz precyzyjnej wyceny dla swojej firmy?

Nasi klienci

Obsłużyliśmy ponad 2100 klientów oto niektórzy z nich:
Zdjęcie przedstawia dwóch inżynierów sprawdzających projekt na laptopie

TransLisBet

“Efekty pracy spełniają wszystkie nasze wymagania w opisanym zakresie. Rzetelność i profesjonalne podejście do wypełnianych obowiązków, to tylko niektóre z zalet pracowników, których firma zatrudnia.”

Zobacz referencje firm, które nam zaufały

Zobacz referencje
krajobraz z pociągiem

Naprawa maszyn kolejowych, czyli specjalistyczne podejście do specjalistycznych maszyn

Utrzymanie trakcji i torów kolejowych w należytej sprawności wymaga odpowiedniego sprzętu oraz wiedzy. Podróżni kojarzą kolej głównie z pociągami pasażerskimi, służącymi tylko do przewozu osób. Mało kto wie, jak wiele maszyn potrzebnych jest do utrzymania trakcji w dobrym stanie.

Tory kolejowe czy trakcje elektryczne wymagają ciągłej ingerencji. Nieustannie sprawdza się tam, czy wszystko działa jak należy. Dodatkowo niemal każdego dnia przeprowadza się modernizację trakcji kolejowych, a także buduje się nowe trakcje. Do tego wszystkiego wykorzystuje się najróżniejsze maszyny, podobne do tych znanych z budowy, takie jak koparki, palownice czy wozidła. Jednak te wykorzystywane na kolei są wzbogacone o dodatkowe podwozie kolejowe, które zapewnia możliwość poruszania się po torach. Dodatkowo istnieje wiele maszyn typowo kolejowych. Są to między innymi profilarki torowe, podbijarki, zgrzewarki czy suwnice bramowe.

Człowiek naprawia pociąg

Firma BANAT od wielu lat zajmuje się naprawą maszyn kolejowych w niemal kompleksowej formule. Korzystając z naszych usług, zyskujesz gwarancję, że po naszej interwencji niedziałająca maszyna kolejowa odzyska pełną sprawność. Naszą specjalizacją jest hydraulika siłowa. Zajmujemy się awariami maszyn od diagnozy problemu, przez naprawę oraz testy, kończąc na montażu i kalibracji układu hydraulicznego. Zatrudniamy także doświadczonego specjalistę, który zajmuje się hybrydowymi problemami układu hydraulicznego i systemów elektrycznych maszyny. Współpracując z nami, otrzymasz rzetelną i terminową pracę w rewelacyjnej cenie. Jeśli zajmujesz się utrzymaniem ruchu na kolei i w swojej bazie posiadasz liczne maszyny torowe, chętnie zajmiemy się ich serwisem!

Naprawa hydrauliki siłowej, a także elektroniki w maszynach kolejowych

Jak wcześniej wspominaliśmy, naszą specjalizacją jest hydraulika siłowa, jednak w swoich szeregach zatrudniamy również specjalistę, który zajmuje się także elektryką i hybrydowymi problemami. Jest to bardzo korzystna opcja, ponieważ pozwala na szybkie rozwiązywanie problemów. Dodatkowo zapobiega sytuacjom, w których elektryk niemający kompletnej wiedzy na temat działania systemów hydraulicznych połączonych z elektryką maszyny, mógłby nie wiedzieć, jakie działania trzeba podjąć.

Człowiek sprawdza podwozie pociągu

Zajmujemy się naprawą wszystkich podzespołów hydraulicznych. Regenerujemy podzespoły hydrauliki siłowej wszystkich pojazdów budowlanych oraz kolejowych. Są to elementy hydrauliki siłowej, takie jak:

  • pompy hydrauliczne,
  • silniki hydrauliczne,
  • siłowniki hydrauliczne,
  • rozdzielacze hydrauliczne
  • zawory hydrauliczne,
  • zamki hydrauliczne,
  • skrzynie biegów,
  • mosty napędowe,
  • kolumny obrotu,
  • reduktory jazdy
  • reduktory obrotu,
  • inne podzespoły hydrauliczne.
Pociąg

Pierwszym etapem naprawy jest rozłożenie podzespołu na czynniki pierwsze. Podczas demontażu dokładnie sprawdzamy każdy element i szukamy usterek. Oceniamy zakres pracy oraz decydujemy o tym, czy dana część nadaje się do regeneracji, czy pozostaje jedynie wymiana na nową. Dla nas wymiana to zawsze ostateczność. W wielu przypadkach i nietypowych podzespołach elementów hydrauliki siłowej trudno szybko ściągnąć zamienniki. Poza tym jest to zawsze największy wydatek dla klienta. Dlatego zawsze staramy się w pierwszej kolejności zregenerować podzespół i naprawić uszkodzenia.

Przy zajmowaniu się naprawą sieci trakcyjnej najistotniejsza jest trwałość maszyn i urządzeń kolejowych. Nie ma tutaj mowy o półśrodkach. Dlatego wszystkie naprawy wykonujemy tak, aby za miesiąc czy dwa nie było sytuacji, w której wcześniej zregenerowany element ulegnie zdegradowaniu na tyle, że pozostanie jedynie jego wymiana. Jeśli uważamy, że coś niedługo będzie wymagało wymiany, informujemy o tym klienta i wskazujemy, że jest to najlepsze rozwiązanie.

Pociąg na podnośniku
Przegląd pociągu

Regeneracja podzespołów hydraulicznych – co potem? Testy hydrauliki siłowej i gwarancja naprawy

Sama naprawa elementów pojazdów kolejowych to nie wszystko. W całym procesie bardzo ważne są testy hydrauliczne. W swoim serwisie posiadamy stacje diagnostyczne, na których możemy bez problemów sprawdzić, czy pompy hydrauliczne, siłowniki lub silniki zostały właściwe naprawione. Dlaczego jest to tak ważne?

Kiedy przeprowadzamy naprawy maszyn w swoim warsztacie, prawie zawsze możemy sprawdzić dany podzespół w maszynie. Jeśli jednak nie mamy danego pojazdu na miejscu, nie ma żadnej możliwości sprawdzenia, czy naprawa została zakończona sukcesem. Wtedy z pomocą przychodzą stacje diagnostyczne, na których możemy sprawdzić, czy zregenerowany podzespół odzyskał sprawność. Naprawione elementy maszyny kolejowej są zabierane przez mobilnego serwisanta, który jak najszybciej udaje się na miejsce awarii. Na miejscu przeprowadza ich montaż, dodatkowe testy oraz, co bardzo ważne, kalibrację.

Jadący pociąg
Pociąg na peronie

Kalibrowanie hydrauliki siłowej jest niezwykle istotne. W wielu przypadkach już sam ten proces potrafi znacząco poprawić jakość działania maszyny. Co ważne, mamy w swojej kadrze specjalistę kolejowego, który dokładnie wie, jak powinny pracować poszczególne maszyny kolejowe. Dzięki niemu maszyny serwisowane przez nasz serwis będą działały dużo sprawniej, a to znacząco przełoży się na tempo pracy przy obsługiwaniu infrastruktury kolejowej.

Naprawiamy wszystkie maszyny kolejowe. Podesty Copma, palownice Liebherr, koparki dwudrogowe JCB i ATLAS

Można śmiało powiedzieć, że pojazdy kolejowe są naszą specjalnością. Zajmujemy się serwisem wielu maszyn kolejowych dla różnych firm. Obsługujemy takie ikony branży jak PKP Energetyka, PORR czy Grupa ZUE. Żadna profilarka, koparka dwutorowa czy nawet wyprodukowana na specjalne zamówienie zgrzewarka torowa nie ma przed nami tajemnic!

Niebieskie strzałki
Zdjęcie w cta-banner

Potrzebujesz precyzyjnej wyceny dla swojej firmy?

Pociąg sieciowy PS-00.M

Jest to dwuczęściowy pojazd kolejowy, napędzany silnikiem spalinowym o mocy 240 kW. Opisywany pociąg wykorzystywany jest do naprawy trakcji. Silnik zblokowany jest ze zmiennikiem momentu obrotowego oraz czterobiegową skrzynią biegów. Pociąg wyposażony jest w urządzenia wykorzystywane przy naprawach trakcji. Jest to między innymi podest ruchomy oraz podest pomocniczy.

Zgrzewarka dwudrogowa torowa

Maszyny dwudrogowe mają możliwość poruszania się po drodze i torach. Zadaniem zgrzewarki torowej jest, jak sama nazwa mówi, zgrzewanie torów za pomocą kontaktu stykowego. Ogromną zaletą tej maszyny jest szybkość i mobilność. Dzięki systemowi dwudrogowemu bardzo szybko można zrealizować usługę.

Uniwersalny ciągnik szynowy UCS-40.00

Również ta maszyna jest jednostką samojezdną. Ciągnik szynowy jest czteroosiowym pojazdem z napędem realizowanym na drodze hydrostatycznej. Przeznaczeniem tego pociągu jest naprawa i utrzymanie w dobrej kondycji urządzeń kolejowych sieci trakcyjnej. Jednym z jego licznych zadań jest wymienianie i naciąganie przewodów sieci trakcyjnych. Podobnie jak pociąg sieciowy PS-00.M, jest wyposażony w platformy obrotowe, dodatkowo zaopatrzone w silnik spalinowy służący do zasilania silnika hydraulicznego.

Palownica dwudrogowa PV15RVR

Palownica dwudrogowa jest wyposażona w układ, dzięki któremu może poruszać się po drodze i po szynach. W podobny układ wyposażone są też zgrzewarki dwutorowe i koparki dwutorowe. Palownica z wyglądu przypomina koparkę, jednak zamiast łyżki wyposażona jest w urządzenie służące do wbijania słupów sieci trakcyjnych. Zaletą tej maszyny jest to, że wbijanie pali można zrealizować zarówno z torowiska kolejowego, jak i nieutwardzonego podłoża.

Profilarka torowa tłucznia SSP2000

Jak sama nazwa mówi, ta maszyna kolejowa zajmuje się wszystkimi czynnościami związanymi z tłuczniem, który jest wykorzystywany do wypełnienia przestrzeni między szynami kolejowymi. Profilarka zajmuje się wypełnianiem, równaniem i zamiataniem tłucznia w torze. Do tych działań służą jej liczne pługi.

Suwnica bramowa Geismar PTH-350

Suwnica kolejowa, nazywa często żurawiem portalowym, służy do układania lub usuwania szyn. Przęsła mogą mieć maksymalnie 30 m, a zaciski hydrauliczne służące do układania szyn zawsze poruszają się w tandemie.

Koparki dwudrogowe Liebherr A 900 C ZW Litronic, Atlas Terex

Koparki dwudrogowe, nazywane też dwutorowymi lub dwudrożnymi, charakteryzują się układem, który pozwala im poruszać się zarówno po drogach, jak i po torach kolejowych. Istnieje bardzo wiele zastosowań koparek kolejowych. Od pozornie prostych czynności, takich jak profilowanie skarp i nasypów czy przeprowadzenia przekopów, po bardziej precyzyjne prace, jak montaż nawierzchni kolejowych. Wykorzystuje się je także do wymiany szyn potokowych czy zwykłych podkładów. Dzięki swoim dużym możliwościom koparki dwudrogowe są praktyczną i uniwersalną maszyną.

Podbijarka torowa 0832U (GSM622)

Maszyna produkowana przez Plasser & Theurer Austria. Zadaniem tej maszyny kolejowej jest wyrównywanie przebiegu i płaszczyzny toru kolejowego i rozjazdów przez podbicie. W przybliżeniu maszyna podbija tory, podsypuje i zagęszcza tłuczeń pod nimi. Dzięki temu tory znajdują się na odpowiedniej wysokości, a drgania i obciążenie przekazywane są na tłuczeń.

Jednostki kolejowe które naprawiamy i konserwujemy pod względem mechanicznym i hydraulicznym:

  • Pociąg sieciowy PS-00.M
  • Uniwersalny ciągnik szynowy UCS-40.00
  • Profilarka torowa SSP2000
  • Podbijarka torowa 08-32U (GSM622)
  • Platforma sieciowa PSG-20.00
  • Platforma do wyciągania sieci trakcyjnej PKS-20.00
  • Platforma PWM-15.01
  • Platforma z osprzętem 412Za
  • Zgrzewarka dwudrogowa torowa
  • Suwnica bramowa Geismar PTH-350
  • Palownica dwudrogowa PV15RVR
  • Koparki dwudrogowe Liebherr A 900 C ZW Litronic
  • Koparki dwudrogowe Atlas Terex
  • Wagon towarowy 204Vb
  • Podesty ruchome PR-250
  • Pojazdy drogowo-szynowe Copma
Odjeżdzający pociąg

Te maszyny, mimo że należą do grupy koparek, wymagają większej wprawy oraz wiedzy w ich użytkowaniu. Warto dodać, że koparki dwudrogowe można wykorzystać zarówno podczas prac na torach kolejowych, jak i torach tramwajowych. Koparki dwutorowe, na tle innych maszyn budowlanych z tej grupy, wyróżniają się dużo lepszą jakością wykonania. Nic w tym dziwnego, skoro te maszyny mają dużo szerszy zakres działań, a warunki, w których muszą pracować, są czasem skrajnie trudne. Pozostałe maszyny kolejowe, których naprawą (i nie tylko) możemy się zająć, znajdują się poniżej. Jeśli nie ma tam maszyny, którą planujesz naprawić, koniecznie do nas zadzwoń, na pewno uda nam się znaleźć rozwiązanie!