Serwis walców drogowych


5
(1)

Serwis walców drogowych – naprawa i regeneracja hydrauliki siłowej w walcach


Walce, tak jak kompaktory, to charakterystyczne maszyny budowlane, służące do zagęszczania i wyrównywania powierzchni. Dokładniej pisząc, walce budowlane służą do zagęszczania gruntów, podbudowy drogowej lub mas nawierzchniowych przy budowie dróg. Maszyny budowlane wyposażone w wał bezpośrednio przez nacisk zagęszczają powierzchnię.

Budowa walca wydaje się stosunkowo prosta, jednak wewnętrzna konstrukcja układu hydraulicznego może być skomplikowana bardziej niż w niejednej koparce. Warto zaznaczyć, że walce dzielą się na różne typy.

Ze względu na oddziaływanie na podłoże walce dzielimy na walce statyczne oraz walce wibracyjne. Te pierwsze oddziałują własną masą na niewielką głębokość. Najczęściej stosowane są do prac końcowych w robotach drogowych, do zagęszczania górnych warstw nasypów oraz podsypek pod fundamenty. Z kolei walce wibracyjne, których jednoczesne oddziaływanie statyczne i dynamiczne oraz odpowiedni układ wirujących mas zapewniają drgania o częstości do 50 Hz. Ich głębokość oddziaływania sięga aż 2 m.

Biorąc pod uwagę sprężystość wałów mamy do wyboru walce stalowe oraz walce ogumione (wały podatne w formie zestawów kół ogumionych).

Ze względu na kształt wałów wyróżniamy: gładkie, okołkowane, tarczowe, siatkowe, kompaktory.

Biorąc pod uwagę liczbę i usytuowanie wałów, dzielimy je na: jednowałowe, dwuwałowe dwuosiowe, trzywałowe trzyosiowe, trzywałowe dwuosiowe oraz czterowałowe dwuosiowe.

Ze względu na napęd wyróżniamy walce: ręcznie prowadzone, przyczepne, samojezdne (z napędem na jedną, dwie lub trzy osie), a także zdalnie sterowane.

Walce dzielimy też na takie, które mają ramy sztywne lub przegubowe, oraz na walce kombinowane, które są połączeniem różnych rodzajów wałów, i walce specjalne, które służą do zagęszczania skarp, rowów, wysypisk odpadów.

Dodatkowo w walcach, używanych jako osprzęt wspomagający, stosuje się czasem lemiesz, z kolei w starszych rozwiązaniach stosowano zrywaki.




Serwis maszyn drogowych w firmie Banat – jak wygląda naprawa walców



Serwis w naszej firmie wygląda następująco. Najczęściej klienci zgłaszają problem z walcem drogowym, a my wysyłamy naszego specjalistę bezpośrednio na miejsce awarii. Transport maszyny jest kosztowny, czasochłonny, a często niepotrzebny. Dlatego mobilny serwisant jest nie tylko najtańszym rozwiązaniem, ale często i najszybszym.

Nasz specjalista na miejscu diagnozuje maszyny i szuka głównej awarii. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że możemy także odnaleźć inne, drobniejsze usterki, które w tej chwili mogą wydawać się błahe, jednak z biegiem czasu mogą być przyczyną poważnych awarii.

W zależności od efektu diagnozy zabieramy uszkodzone elementy na naprawę i regenerację lub na miejscu wykonujemy niezbędne naprawy oraz kalibrację układu hydraulicznego. W przypadku pierwszej wersji, dalszy etap naprawy wygląda następująco.

W pierwszej kolejności demontujemy podzespół hydrauliczny na części pierwsze. W tym momencie dokładnie sprawdzamy, które elementy wymagają regeneracji, a co jest uszkodzone permanentnie i wymaga wymiany. Wstępnie określamy zakres prac i przygotowujemy wycenę.


Za każdym razem staramy się wykonać wycenę w taki sposób, aby była ona najbardziej opłacalna dla klienta. Dla nas wymiana to ostateczność, zawsze staramy się naprawić elementy, ponieważ to zwykle jest najtańsze. Jeśli jednak dany podzespół hydrauliki siłowej nie daje żadnej szansy na dalsze funkcjonowanie, staramy się namówić klienta na nową pompę, siłowniki czy silniki hydrauliczne. Zadowolenie klienta w naszej firmie jest zawsze priorytetem!

W kolejnym etapie przystępujemy do właściwej naprawy. Tutaj również dokumentujemy i opisujemy cały proces, tak aby w przyszłości nie było żadnych niedomówień. We współpracy z nami bardzo ważna jest jeszcze jedna rzecz – wszystkie podzespoły hydrauliczne sprawdzamy na specjalnych stacjach diagnostycznych. Dzięki temu nasi klienci mają gwarancję, że każda pompa hydrauliczna, siłownik czy rozdzielacz jest stuprocentowo sprawny i to nawet w najwyższym zakresie swoich możliwości.

Ostatnim elementem jest montaż już naprawionej pompy i innych elementów hydrauliki siłowej w maszynie. Nasz specjalista na miejscu montuje podzespół oraz wykonuje kalibrację hydrauliki siłowej i wszystkie niezbędne testy, aby znaleźć najdrobniejsze odchylenia od normy.

Jeśli Twój walec odmawia posłuszeństwa lub masz problem z innymi maszynami, takimi jak koparki czy nawet rozściełacze asfaltu, zadzwoń do nas, a my na pewno znajdziemy rozwiązanie.


Oceń naszą pracę

5
(1)

BANAT
Mariusz Banat
Hydraulika Siłowa

32-733 Trzciana

Trzciana 163

NIP: 868 176 90 12

pon. – pt.: 7:00 – 17:00


Biuro Obsługi Klienta
Tel. + 48 600 203 400


biuro@banat.pl

Oceń naszą pracę