Tulejowanie maszyn budowlanych


0
(0)

Każdy doświadczony przedsiębiorca wie, że aby zminimalizować ryzyko i koszty naprawy dużych awarii, potrzebne są serwis i regeneracja, dzięki którym zduszamy problem w zarodku. W maszynach budowlanych dokładnie tak to wygląda. Zepsuta pompa hydrauliczna wpuszcza opiłki do układu hydraulicznego, które w chwilę potrafią go całego uszkodzić – od podzespołów, po wszystkie przewody i konieczność wymiany oleju oraz obowiązkowej filtracji całego układu, tak aby pozbyć się wszystkich opiłków.

Podobnie jest w przypadku tulejowania. Pierwsze luzy w maszynie często wydają się niewarte uwagi, jednak po tygodniu pracy stają się coraz większe i dołączają do nich kolejne. Czemu tak się dzieje? Luzy sprawiają, że do ruchu obrotowego dochodzi luz radialny, który znacznie szybciej uszkadza gniazda. Wtedy luzy na maszynie zaczynają pojawiać się lawino przez to, że inne elementy są zmuszone do kontrowania powstałych luzów w tym jednym miejscu. Dobrze widać to na koparkach, kiedy mamy luz w jednym miejscu i z każdym dniem robi się on coraz większy. Podczas każdego obrotu maszyny ramię zamiast przemieszczać się w stałym położeniu, waha się na wszystkie strony. Kiedy luzy powstaną na dodatkowych elementach, przypomina to trzęsącą się galaretkę, która dodatkowo trzeszczy i klepie. Dlatego tak ważne jest, aby usunąć luz, gdy tylko powstanie. Co bardzo istotne, należy zrobić to dobrze.





Tulejowanie otworów w maszynie budowlanej – jak to wygląda?

Wcześniej wspomnieliśmy o tym, że tulejowanie musi być wykonane bez żadnych uchybień. Tulejowanie otworów musi być przeprowadzone tak, aby nie był odczuwalny żaden luz ani tarcie. Dodatkowo tulejowanie otworów w maszynach budowlanych musi być zrobione w taki sposób, aby można było zastosować oryginalne części dostępne w sklepach, a nie za każdym razem dorabiać wszystko na wymiar. Jest to bardzo istotne, aby w przyszłości uniknąć dodatkowych i niepotrzebnych kosztów.

Tulejowanie otworów to nic innego, jak ich roztaczanie. Cały proces wygląda w ten sposób, że mobilną skrawarkę do otworów w maszynach budowlanych montuje się na otworze i zaczyna ona zbierać materiał do momentu, aż otwór będzie równy i pozbawionych uszkodzeń. Regeneracja wydaje się na pozór prosta, jednak często takie usługi wykonywane przez mechaników bez doświadczenia kończą się sporym problemem.

Najczęstszym problemem jest zbyt duża ingerencja w otwór, czego efektem jest konieczność zamawiania nietypowych elementów. Kolejnym i nie rzadszym jest tulejowanie otworów w taki sposób, że na maszynie nadal jest widoczny nieznaczny luz. Jeśli nie chcemy, żeby problem powtórzył się w ciągu najbliższych tygodni, to nie może być najmniejszego luzu!

Warto też wspomnieć, że wiele firm dysponuje sprzętem do tulejowanie otworów w maszynach budowlanych, które mają zbyt mały zakres pracy. Zwykle są to urządzenia pracujące w zakresie od 35 do 350 mm. W przypadku naszego urządzenia mamy możliwość tulejowania od 32 do 400 mm. Dzięki temu możemy wykonać pracę nawet na największych koparkach!


Mobilne tulejowanie koparki – tulejowanie otworów

Wcześniej wspomnieliśmy, że tulejowanie dotyczy głównie koparek, ponieważ tam najszybciej i najczęściej pojawiają się luzy. Nasza firma może wykonać tulejowanie otworów w niemal każdej koparce. Jesteśmy wyposażeni w nową maszynę do tulejowania o dużym zakresie pracy oraz, co ważne, możemy wykonać mobilne tulejowanie koparek!

Wiele dużych koparek, pracujących między innymi w kopalniach odkrywkowych, ma podwozie gąsienicowe. Transport takiej maszyny jest drogi i jeśli można go uniknąć, to warto to zrobić. Możemy zjawić się w każdej części kraju, aby usunąć usterkę, wykonać usługę tulejowania i na miejscu złożyć maszynę!





Zakres obróbki od fi 31 mm do 400 mm

Obróbka przelotowych oraz ślepych otworów to:

  • roztaczanie otworów w konstrukcjach stalowych,
  • roztaczanie otworów w łyżkach, wysięgnikach itp.,
  • planowanie czoła otworu,
  • tulejowanie otworów.

Tulejowanie i wymiana sworzni – usuwanie luzów w maszynach

  • naprawa wybitych otworów,
  • rekonstrukcja otworów pod wymiar łożysk,
  • zatoczenie pod uszczelniacze,
  • dorabianie tulei nietypowych z kanałami smarującymi oraz obtoczenie pod uszczelnienia,
  • napawanie otworów pod nominalny wymiar,
  • dorabianie sworzni nietypowych z zabezpieczeniami oraz systemem smarującym.

Tulejowanie cena

Cena tulejowania może być bardzo różna. Wszystko zależy od tego, o jaką maszynę chodzi i jak wiele jest przy niej pracy. Jeśli interesuje Cię wycena, najlepiej do nas zadzwonić lub napisać i o nią poprosić. Wtedy będziesz wiedział dokładnie, ile konkretnie będzie kosztować naprawa Twojej maszyny.


Oceń naszą pracę

0
(0)

BANAT
Mariusz Banat
Hydraulika Siłowa

32-733 Trzciana

Trzciana 163

NIP: 868 176 90 12

pon. – pt.: 7:00 – 17:00


Biuro Obsługi Klienta
Tel. + 48 600 203 400

Paweł Dyrdał
Tel. + 48 888 864 248

Radosław Chamielec
Tel. +48 532 784 318

biuro@banat.pl

Oceń naszą pracę